Nytt beslut gällande vårturnén med anledning av COVID-19 (Coronavirus)

Nytt beslut gällande vårturnén med anledning av COVID-19 (Coronavirus)

Den 11 mars beslutade regeringen efter rekommendation från Folkhälsomyndigheten att till vidare stoppa sammankomster med över 500 personer. Mer information om beslutet finns på www.regeringen.se och om uppmaningen på www.folkhalsomyndigheten.se.

Då stor del av vår publik är äldre och vi har fått många önskemål om att flytta våra konserter tar vi på Tocca Entertainment Group den rådande situationen på största allvar. Därför vidtar vi nu åtgärder för att inte utsätta vår publik för onödiga risker oavsett storlek på sammankomst. Detta innebär att vår planerade vårturné med Från Broadway till Duvemåla kommer att flyttas fram till i höst.

Alla våra biljettköpare kommer att få information om vilket nytt datum som erbjuds under hösten. Köpt biljett gäller på nya datumet och på samma stolsplats som ni bokat. Vi har tyvärr ingen möjlighet att erbjuda återköp av biljetter. Om du har tecknat en avbeställningsförsäkring via biljettleverantören (exempelvis Ticketmaster, Nortic eller Eventim), vänligen kontakta det aktuella försäkringsbolaget för frågor om vad som gäller.

Vi hoppas på vår fantastiska publiks förståelse och hjälp i den svåra situation vi nu befinner oss, där 16 sångare, musiker och tekniker står helt utan inkomst tills dess att vi kan genomföra våra konserter och ge er alla den härliga musikalupplevelse som vi alla sett fram emot! 🙏🏻💜

Här är de nya datumen för vårens konserter som nu flyttats till i höst:

27 aug – Uddevalla
28 aug – Halmstad
29 aug – Kristianstad (dubbla förställningar)
02 sep – Södertälje
05 sep – Ystad (dubbla föreställningar)
06 sep – Växjö
10 sep – Eskilstuna
17 sep – Luleå
21 sep – Piteå
12 okt – Helsingborg
19 okt – Linköping
20 okt – Skövde
21 okt – Skövde

(OBS! Konserten i Göteborg den 18 april hanteras av Stora Teatern och ser i dagsläget ut att genomföras som planerat. För frågor rörande denna konsert hänvisar vi till Stora Teatern.)

2 svar

  1. Margit Karlsson skriver:

    Hej, har inte fått något E-post meddelande om flyttad konsert från er. Jag har två biljetter till konserten 22 mars i Luleå. Har ingen möjlighet att gå på konserten den 17 september. Har besökt Kulturens hus för att få igen mina pengar eller presentkort, men fått NEJ. Jag har enligt konsumentlagen rätt att få igen mina pengar, då konserten är flyttad flera månader. Har fått svar från Konsumentverket att pengar ska återbetalas om man inte har möjlighet att gå på det nya datumet. Vi har en släkthögtid som ska firas, på annan plats än Luleå – i Sverige, så därför vill jag med det snaraste att kostnaden för biljetterna 990 kr sätts in på mitt konto. Tack på förhand, väntar på svar innan jag lämnar ut mitt kontonummer.
    Med vänlig hälsning/ Margit Karlsson

    • Från Broadway till Duvemåla skriver:

      Hej Margit!

      Självklart ska vi lösa detta på bästa sätt!

      Har vidarebefordrat ditt meddelande till ansvarig person.

      Vi återkommer inom kort med ett svar via e-post!

      Med vänlig hälsning,
      Markus Krantz

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.